Rahsia Di Sebalik Tulisan Al Quran

Date

Rahsia Tulisan Al Quran
Advertisements
Dalam berapa surah Al Quran,  ada yang dimulakan dengan “Huruf  Muqathaah” yaitu huruf-huruf yang tak membentuk perkataan contohnya
Alif Lam Mim, 
Alif Lam Ro
Kaf, Ha, Ya, Ain, Sod.
 
 
Ada juga para ulamak memberitahu antara makna yang tersirat atau sebagainya. Tetapi majoriti ilmuan islam dan ulamak akan bersetuju makna yang paling utama ialah Semuanya adalah dalam pengetahuan Allah Swt sahaja dan Allah sahaja yang tahu makna ayat yang tidak membentuk perkataan ini.
 
 
Ada sebab kenapa Allah Swt menyebut perkataan alif.lam.min di awal ayat surah Al-Baqarah.
Allah ingin mendidik kita semuanya. Sebelum kita baca Quran kita
mau jemput Alif Lam Mim Allah nak Didik
bahwa senyum sebelum kamu masuk ke dalam
satu lembah yang sangat suci ini kita
masuk dalam kitab yang berbahasa nya
begitu mendalam yang maknanya
sangat-sangat memberikan kesan pergi
tersebut
masuk ke dalam tuh titipin cc bersedia
untuk mengaktifkan aku tak tahu jangan
masuk dan lekuk Rain dengan kita ada
kesombongan dengan Basri macam aku udah
tahu segala pekaro alif.lam.mim itu
mendidih untuk iterasi aku tak tahu
banyak gendeng banyak bendung lagi aku
nak kena Bajo jadi kita baca Alquran
dengan Alif Lam Mim dzalikal kitabu la
raiba fiihi Hudan lilmuttaqiina
sampailah akhir hayat jadi huruf-huruf
muqaththa’ah nih jadi deh gitu untuk
kita sucikan diri kita Sebelum syukuran
sucikan diri ini dibukanya sekadar dan
kita biasa milih sebelum kita baca Quran
kita ambil wudu petenis sama-sama baik
bukan sekadar bersihkan luaran gitu ini
fisikologi tetapi itu kebersihan dalam
ayat suatu hak Allah bagi tahu Khoirot
Alquran freestyle Billahi minas syaiton
nirojim memilih kamu membaca al-quran
Kamu kena minta foto rongent dengan
Allah daripada saiton sedang itu bikin
kita dapati Quran baik tapi kenapa kita
Meminta perlindungan dengan Allah
definisi itu sebabnya saya tanya delici
dibunuh saja naetek waktu kita baca
Quran do dengan base sombong
kita baca itu petugas setahu kita telah
menunjukkan Nose dengan emosi gitu
Sepatunya Nas menunjukkan emosi kita aku
masuk Nas menunjukkan emosi kita
masuknya ilah kita tidak memasuki ayat
al-qur’an itu mengikut cara fikir itu
contohnya begini ini kita masuk dalam
surah al-munafiqun kita akan melihat 11
kelompok jurangnya di sifat munafik
punya udah kita akan melemparkan tuduhan
dan menggunakan ayat al-qur’an ini untuk
memperkuatkan mereka punya wapdan mereka
nah jatuhkan poa lain menggunakan
al-qur’an Asbabul mereka masuk dan
Alquran mereka ada satu kerangka fikir
bahwa senyum emosi menundukkan nafsu
sedangkan nah fotonya menunjukkan emosi
bila kita nampak surah al-munafiqun
pekaru tamu sebelum gitu Teteh uang lain
kita tengok digituin tengok Aduh taksi
fauna fiqh dalam di gitu tapi kita
karena selektif pilih masuk kayak subur
jika tahu saat ini menjadi gitu memilih
tapi bila nampak ayat macam mengkritik
ia mengkritik yang meneguk ataupun
mencelos
tepuk waktu tidak nampak newline tidak
nampak dikit kita masuk dalam Quran
dengan kita dirasa sombong dengan sedih
baik kita gasruk itulah tahu segalanya
akhirnya kita telah mendudukkan news
dengan emosi gitu sedih ia Alquran nih
kadang-kadang ditaksir itu besar begitu
tapi kita cuwu suhu palsu kayak kain
sampai menyebabkan tiba-tiba fakta tuh
salah kita mengatur ukuran tampilan ada
salah ah jadi kita sentiasa belajar
kepada alif.lam.mim untuk kate tak tahu
desentrasi merendahkan diri sebelum
syukuran
 
 
Advertisements

Baca Lagi
artiKel

leave your comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »
Top